Apetyt na cukier na diecie ketonowej: Jak walczy膰 z suplementami
(Kon)teksty 馃

Apetyt na cukier na diecie ketonowej: Jak walczy膰 z suplementami

 

Apetyt na cukier na diecie Keto: Jak walczy膰 z nimi za pomoc膮 suplement贸w

Apetyt na cukier na diecie ketonowej: Jak walczy膰 z suplementami

Apetyt na cukier na diecie ketonowej: Jak walczy膰 z suplementami

Jeste艣 na diecie Keto i walczysz ze s艂odkimi pragnieniami? To cz臋sty problem, zw艂aszcza na pocz膮tku.

Keto pomaga zerwa膰 z uzale偶nieniem od cukru, wi臋c niekt贸rym dietetykom Keto udaje si臋 unikn膮膰 tego problemu. Ich pragnienie cukru po prostu znika, gdy s膮 w pe艂ni przystosowani do Keto.

Jednak u niekt贸rych z nas apetyt na cukier utrzymuje si臋 po tygodniach, a nawet miesi膮cach stosowania diety ketonowej.

Istnieje kilka sposob贸w walki z apetytem na cukier. Jednym z mo偶liwych rozwi膮za艅 s膮 suplementy diety.

Czy suplementy naprawd臋 mog膮 pom贸c pokona膰 te irytuj膮ce zachcianki na cukier?

Odpowied藕 brzmi – tak, by膰 mo偶e.

Suplementy nie s膮 jak leki. Ich dzia艂anie r贸偶ni si臋 w zale偶no艣ci od osoby, poniewa偶 wszyscy jeste艣my r贸偶ni. Jednak wielu osobom stosuj膮cym diet臋 Keto uda艂o si臋 pozby膰 g艂odu cukru dzi臋ki odpowiedniej kombinacji suplement贸w.

Oto lista wypr贸bowanych i przetestowanych produkt贸w, kt贸re mog膮 pom贸c r贸wnie偶 tobie. Niekt贸re z tych korzy艣ci s膮 dobrze zbadane. Inne s膮 tylko niepotwierdzone z powodu braku bada艅.

Uwaga – zawar艂em wytyczne dotycz膮ce tego, kiedy nale偶y rozwa偶y膰 ka偶dy produkt. Jednak nigdy nie ma 100% gwarancji, 偶e suplement zadzia艂a dok艂adnie tak, jak opisano. Renomowane marki suplement贸w zwykle oferuj膮 gwarancj臋 zwrotu pieni臋dzy na swoje produkty, dzi臋ki czemu mo偶na je wypr贸bowa膰 bez ryzyka.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Bezpieczny transport Twojego kajaku - jak przewozi膰 kajak?

Elektrolity, zw艂aszcza magnez

Najlepsze dla: Wszyscy stosuj膮cy diet臋 Keto

Suplementy elektrolitowe – g艂贸wnie magnez, potas i s贸d – s膮 niezwykle popularne w艣r贸d os贸b stosuj膮cych diet臋 Keto. Eksperci potwierdzaj膮, 偶e suplementacja elektrolit贸w jest zdecydowanie dobrym pomys艂em, szczeg贸lnie na pocz膮tku Keto. Ograniczenie w臋glowodan贸w oznacza, 偶e organizm zatrzymuje mniej wody. Elektrolity s膮 wi臋c szybciej wyp艂ukiwane z organizmu. Mo偶e to powodowa膰 natychmiastowe problemy, takie jak zm臋czenie, b贸le g艂owy i nies艂awna grypa ketonowa.

Magnez odgrywa r贸wnie偶 rol臋 w regulacji poziomu glukozy, insuliny i dopaminy. Wiadomo, 偶e niedob贸r magnezu powoduje apetyt na cukier i czekolad臋.

Uzupe艂nianie elektrolit贸w (lub samego magnezu) mo偶e zmniejszy膰 apetyt na cukier. Mo偶e r贸wnie偶 pom贸c w innych kwestiach, takich jak zm臋czenie i grypa ketonowa.

Multiwitaminy

Najlepsze dla: Wszyscy dietetycy Keto

Mo偶esz uzyska膰 wszystkie niezb臋dne witaminy z naturalnej 偶ywno艣ci Keto, takiej jak mi臋so karmione traw膮, ryby, warzywa o niskiej zawarto艣ci w臋glowodan贸w i orzechy. Ich sk艂ad b臋dzie jednak inny ni偶 w przypadku standardowej diety, zw艂aszcza je艣li wcze艣niej przestrzega艂e艣 „zdrowych” zalece艅 dotycz膮cych spo偶ywania du偶ej ilo艣ci owoc贸w i produkt贸w pe艂noziarnistych. Ta nag艂a zmiana w profilu mikrosk艂adnik贸w od偶ywczych mo偶e prowadzi膰 do g艂odu cukru.

Multiwitaminy pomagaj膮 wype艂ni膰 t臋 luk臋, podczas gdy organizm dostosowuje si臋 do nowego stylu 偶ycia Keto. To jak prosta polisa ubezpieczeniowa na wypadek potencjalnych niedobor贸w mikroelement贸w. Multiwitaminy mog膮 r贸wnie偶 poprawi膰 poziom energii i wspiera膰 zdrowie w d艂u偶szej perspektywie.

Kupuj膮c multiwitaminy, upewnij si臋, 偶e nie zawieraj膮 cukru i w臋glowodan贸w. Najlepiej wybra膰 preparat zaprojektowany specjalnie dla os贸b na diecie niskow臋glowodanowej.

Probiotyki

Najlepsze dla: 膯pun贸w cukrowych; Ka偶dego, kto bierze kurs antybiotyk贸w

Nasz uk艂ad trawienny polega na bakteriach, kt贸re wch艂aniaj膮 sk艂adniki od偶ywcze z po偶ywienia. Jedn膮 z nich jest Candida Albicans – bakteria dro偶d偶owa, kt贸ra 偶ywi si臋 cukrem. Nie powoduje ona 偶adnych problem贸w, gdy jest zr贸wnowa偶ona z innymi bakteriami trawiennymi.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Ci臋cie w臋glowodan贸w, ci臋cie sylwetki: jak si臋 rozdrabnia膰 dzi臋ki diecie ketonowej

Czasami jednak Candida wymyka si臋 spod kontroli. Antybiotyki cz臋sto prowadz膮 do przerostu Candida, poniewa偶 uszkadzaj膮 inne bakterie jelitowe. Spo偶ywanie du偶ej ilo艣ci cukru r贸wnie偶 stymuluje Candida.

Przerost Candida mo偶e powodowa膰 uporczywe i silne 艂aknienie cukru. Napraw t臋 nier贸wnowag臋 bakteryjn膮, dodaj膮c inne przyjazne bakterie trawienne. Suplementacja probiotykami to szybki i 艂atwy spos贸b na osi膮gni臋cie tego celu. Pomocne jest r贸wnie偶 dodanie do diety sfermentowanej 偶ywno艣ci – na przyk艂ad kombuchy, kiszonej kapusty, pe艂not艂ustego jogurtu naturalnego i kefiru.

Ekstrakt z zielonej herbaty

Najlepszy dla: Ka偶dy, kto zmaga si臋 z kontrol膮 apetytu i niskim poziomem energii.

Zielona herbata od dawna jest ulubie艅cem dietetyk贸w. Ma wiele korzy艣ci dla utraty wagi. Mo偶e poprawi膰 poziom energii, t艂umi膰 apetyt i zwi臋kszy膰 metabolizm spalania t艂uszczu.

Ekstrakt z zielonej herbaty pomaga r贸wnie偶 regulowa膰 poziom glukozy we krwi i odpowied藕 insulinow膮. Dlatego wielu dietetyk贸w przyjmuje go, aby zmniejszy膰 apetyt na cukier.

Nie nale偶y przyjmowa膰 ekstraktu z zielonej herbaty na pusty 偶o艂膮dek. Mo偶e to powodowa膰 nudno艣ci. Najlepiej przyjmowa膰 go po posi艂ku. Picie zielonej herbaty to kolejny oczywisty spos贸b na uzyskanie korzy艣ci. Je艣li zdecydujesz si臋 na t臋 opcj臋 zamiast suplementu, wybierz sproszkowan膮 herbat臋 matcha zamiast herbaty li艣ciastej – jest ona znacznie bardziej skoncentrowana.

Chrom

Najlepszy dla: Ka偶dy, kto ma silny i uporczywy apetyt na cukier

Chrom to kolejny minera艂 艣ladowy, kt贸ry odgrywa rol臋 w regulacji poziomu glukozy we krwi, a tak偶e w prawid艂owym metabolizmie wszystkich makrosk艂adnik贸w od偶ywczych. Jest to bardzo popularny suplement na apetyt na cukier, zar贸wno w艣r贸d os贸b stosuj膮cych diet臋 Keto, jak i os贸b na „standardowych” dietach.

Chrom ma r贸wnie偶 inne korzy艣ci dla rekompozycji cia艂a, pomagaj膮c budowa膰 mi臋艣nie, zmniejsza膰 tkank臋 t艂uszczow膮 i obni偶a膰 poziom cholesterolu. Dr Atkins zdecydowanie zaleca艂 chrom, aby wspom贸c utrat臋 wagi w swojej oryginalnej ksi膮偶ce Dr Atkins New Diet Revolution.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Korea艅ska kultura jedzenia: kr贸tka historia

L-glutamina

Najlepsze dla: Ka偶dy, kto cierpi na przewlek艂y stres, stany zapalne lub problemy z przewodem pokarmowym, takie jak nieszczelne jelita; Ka偶dy, kto du偶o 膰wiczy.

Dr Atkins zaleca艂 r贸wnie偶 L-glutamin臋 specjalnie w celu kontrolowania apetytu na cukier. Mo偶e ona pom贸c natychmiast zaspokoi膰 g艂贸d.

Jej regularne przyjmowanie mo偶e r贸wnie偶 zmniejszy膰 ich cz臋stotliwo艣膰 w d艂u偶szej perspektywie. Ma r贸wnie偶 wiele innych potencjalnych korzy艣ci dla zdrowia i rekompozycji cia艂a.

Suplementy mog膮 dzia艂a膰 – ale tylko wtedy, gdy ty to robisz

Mamy nadziej臋, 偶e niekt贸re produkty z tej listy pomog膮 ci zmniejszy膰 apetyt na cukier.

Ale pami臋taj – suplementy nie zrobi膮 du偶ej r贸偶nicy, je艣li nie b臋dziesz przestrzega膰 wytycznych Keto i najlepszych praktyk.

Suplementy nie s膮 magicznymi pigu艂kami. Nie mog膮 wykona膰 pracy za ciebie.

Og贸lnie rzecz bior膮c, najlepsz膮 strategi膮 jest trzymanie si臋 diety Keto i przestrzeganie wszystkich zasad. Tylko w ten spos贸b b臋dziesz m贸g艂 do艣wiadczy膰 pe艂nych korzy艣ci metabolicznych – w tym prze艂amania uzale偶nienia od cukru i wyeliminowania g艂odu raz na zawsze.

Powodzenia!

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Zesp贸艂 metaboliczny a spowolniony metabolizm

Poprzedni wpis

T艂uszcz vs bia艂ko na Keto

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w kuchni, serwuj膮cy wykwintne dania. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 co艣 wi臋cej ni偶 artyku艂 馃摉

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *