Zdrowe odchudzanie - dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia 1 - Twój Głos 📢 e-TG.pl
PoradyZdrowie

Zdrowe odchudzanie – dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia

Diety, kojarzą się przede wszystkim z odchudzaniem. Ale to spore zawężenie tematu. Podstawowe zasady diety może stosować każdy człowiek. Najbardziej zalecaną dietą, której zasady odżywiania można stosować właściwie przez całe życie jest dieta śródziemnomorska, szczególnie polecana przez lekarzy, głównie z uwagi na dużą zawartość owoców i warzyw, ryb i owoców morza, oraz produktów posiadających niski indeks glikemiczny, przez co ten typ odżywiania, to doskonała dieta dla chorych na cukrzycę. Dużą popularnością, z uwagi na sporą skuteczność, cieszy się dieta Dukana.

Dieta może stosowana także w celu oczyszczenia organizmu, przykładem może być tu dieta lekkostrawna, która w niedługim czasie pozwala na pozbycie się skutków „ociężałości”, spowodowanej niezdrowym trybem odżywiania.

W serwisie można też znaleźć informacje o poważnych chorobach, związanych z zaburzeniami w odżywianiu jak bulimia czy anoreksja.

Anoreksja

Dzisiejszy świat lansuje ideał kobiety szczupłej, można wręcz powiedzieć – chudej. Kobiety, które chcą uzyskać sylwetkę podobną do prezentowanych na pierwszych stronach gazet muszą być gotowe na wiele wyrzeczeń. Licząc na szybkie efekty stosują diety powodujące szybką utratę kilogramów.

Trzeba przyznać, że nikogo dziś nie dziwi fakt, że kobieta się odchudza. Zjawisko to jest bardzo popularne. „Bycie na diecie” stało się modne, coraz częściej słyszy się takie stwierdzenie z ust młodych i szczupłych dziewczyn. To właśnie młode kobiety najczęściej dopada choroba zwana anoreksją. Najczęstsze jej przypadki odnotowuje się u kobiet od 12 do 21 roku życia (mężczyźni chorują na nią 10 razy rzadziej). Młody człowiek na tym etapie pragnie pełnej akceptacji ze strony otoczenie, pragnie być zewnętrznie idealnym. Aby uzyskać idealną figurę ogranicza drastycznie ilość spożywanych kalorii. Od tego momentu rozpoczyna on „głodówkę”, która prowadzi do wyniszczenia całego organizmu.

Osoba chora na anoreksję traci zainteresowanie jedzeniem. Jest to temat, od którego stara się uciec. Mała ilość energii dostarczana organizmowi sprawia, że staje się on osłabiony. Chorobliwy lęk przed otyłością powoduje, że osoba chora niemal zupełnie rezygnuje ze spożywania jakichkolwiek posiłków.

Może cię zainteresować także:  Jak zbudowana jest powieka?

Z całą pewnością anoreksja jest chorobą współczesnych czasów. Warto zdać sobie sprawę z tego, że jest ona śmiertelna w około 10% przypadków. W jej leczeniu stosuje się terapię psychologiczną, która ma za zadanie uświadomienie choremu jego problemu. W skrajnych przypadkach stosuje się dokarmianie zastępcze.

Zdrowe odchudzanie - dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia 2 - Twój Głos 📢 e-TG.pl

Rodzice dorastających dzieci powinni bacznie obserwować ich nawyki żywieniowe i w przypadku nagłych ich zmian reagować natychmiast. Ważne z pewnością są także rozmowy na temat akceptacji własnego ciała i poczucia własnej wartości.

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna niezaprzeczalnie poprawia nasze zdrowie. Regularny ruch, odpowiednio dobrane ćwiczenia sprawiają, że nasze samopoczucie poprawia się. Mamy większą energię do zmagania się z codziennymi obowiązkami. Ruch pomaga wspomaga odchudzanie i jest świetnym uzupełnieniem nawet diety cud.

Zdrowe odchudzanie - dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia 3 - Twój Głos 📢 e-TG.pl

Aktywność fizyczną powinien uprawiać każdy człowiek. Powinna być ona oczywiście dostosowana do naszego wieku oraz stanu zdrowia. Zamiast siedzieć bezmyślnie przed telewizorem i jeść niezdrową żywność, to warto wybrać się na spacer, który niewątpliwie wpłynie korzystanie na nasze samopoczucie, Według specjalistów aktywność fizyczna u człowieka dorosłego powinna wynosić minimum 30 minut dziennie. Przypadku dzieci i młodzieży czas ten wydłuża się dwukrotnie.

Do najbardziej popularnych, umiarkowanych ćwiczeń możemy zaliczyć: pływanie, jazdę na rowerze, prace domowe oraz spacery. Do bardziej energicznych ćwiczeń należą: aerobik, piłka nożna, koszykówka, siłownia i jogging. Ruch na świeżym powietrzu gwarantuje świetne samopoczucie! Wystarczy jedynie trochę chęci, by poprawić sobie humor. Jest to kuracja, na która może sobie pozwolić każdy, bez względu na to, jaka jest grubość jego portfela!

Najlepiej wybrać rodzaj aktywności fizycznej, który będzie nam sprawiała przyjemność. Warto ćwiczyć razem z przyjaciółmi, znajomymi, by był to czas pełnego relaksu. Jak widać naprawdę niewiele wysiłku potrzebne jest do tego, by podreperować sobie zdrowie i polepszyć kondycję? Aktywność fizyczna zmniejsza ryzyko zachorowań na wszelkiego rodzaju choroby, np. otyłość, choroby serca, nadciśnienie, depresję. Zalet wynikających z codziennego ruchu jest bardzo wiele, warto zatem pomyśleć, jaki rodzaj aktywności fizycznej byłby najbardziej dla nas odpowiedni. W wielu przypadkach ruch pozwala także zrzucić zbędne kilogramy. Dlatego pamiętaj – ćwiczenia, ćwiczenia, ćwiczenia.

Może cię zainteresować także:  Fryzjerskie pogotowie, czyli jak samemu zrobić prostą i ładną fryzurę?

Zdrowe odchudzanie - dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia 4 - Twój Głos 📢 e-TG.pl

Odchudzanie po ciąży

Ciąża to piękny stan, niestety u dużej ilości kobiet skutkuje poważnym problem – nadwagą lub nierzadko otyłością. Normą uznawaną przez lekarzy, dietetyków jest przybranie do 15 kg, które następnie udaje się zrzucić w ciągu roku. Wiele kobiet nie może pogodzić się z nowym wyglądem. Szczególnie, jeżeli ilość przybranych kilogramów przekracza 20, a nawet 30kg.

Odbicie w lustrze, powoduje frustrację – monstrualne rozmiary, obwisły brzuch, rozstępy, pojawiające się żylaki, sprawiają że nie można się odnaleźć w nowym ciele. Dochodzą do tego jeszcze obowiązki związane z pielęgnacją dziecka, co najczęściej idzie też w parze – prowadzeniem domu. Większość czasu spędzając sam na sam z dzieckiem, i tak, prowadząca niegdyś aktywny tryb życia kobieta, po pewnym czasie zaczyna czuć się więźniem czterech ścian. Na pierwszym miejscu stawia się dziecko, rodzinę, ale kompletnie zaniedbując siebie.

Nieregularne i często niezdrowe odżywianie, zajadanie smutków słodyczami, powoduje, że masy ciała, zamiast ubywać, jeszcze bardziej przybywa. Nadprogramowe kilogramy w połączeniu z rutyną dnia codziennego, powodują spadek własnej wartości i nierzadko depresję. Co więc robić?! Odpowiedź jest prosta i prozaiczna – działać!

Na początek potrzebna jest wola zmian. Samo chudnięcie, to długotrwały proces, i w zależności od ilości kilogramów do zrzucenia może trwać kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Trzeba wybrać odpowiednią dietę. Wbrew pojawiającym się gdzieniegdzie opiniom, nic nie stoi na przeszkodzie, by karmiąca matka zaczęła stosować dietę. Oczywiście, należy do tematu podejść rozsądnie, nie ryzykując zdrowia swojego czy dziecka, w przedbiegach należy wykluczyć „diety cud”, które oferują schudnięcie kilkunastu kilogramów w kilkanaście dni. Dobrym wyborem może natomiast okazać się dieta plaż poludniowych, znana też jako dieta South Beach. Bezwzględnie należy ograniczyć słodycze.

Zdrowe odchudzanie - dietetyka, zdrowy i aktywny styl życia 5 - Twój Głos 📢 e-TG.pl

Poza dietą niezbędny będzie wysiłek fizyczny. Ćwiczenia odchudzające po ciąży można już rozpocząć 3 miesiące po porodzie. Na początek po 10 min, następnie sukcesywnie wydłużając ten czas, docelowo do 30 minut dziennie, szczególnie zwracając uwagę na partie ciała, które najbardziej „ucierpiały” po ciąży – brzuch, pośladki, uda.
W miarę możliwości należy włączyć ruch na świeżym powietrzu – jogging, jazda na rowerze. Aktywność fizyczna nie tylko pozwoli na zrzucenie nadwagi, ale także jest doskonałym działa na sferę psychiczną. Wysiłek fizyczny, pozwala odreagować problemy, jest też świetnym lekarstwem na stres czy depresję, przygnębienie.

Może cię zainteresować także:  Jak przebiega operacja zaćmy?

Odchudzanie po ciąży nie jest łatwym procesem i wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, ale warto podjąć wysiłek, by po jakimś czasie cieszyć się piękną sylwetką, dzięki której zostanie przywrócone poczucie wartości i wiary we własne siły, a czas będzie można poświęcić na to co rzeczywiście jest ważne.

Potencja a dieta

Czy afrodyzjak może wpłynąć na potencję. Faktycznie czy tylko podświadomie? Czy istnieją produkty spożywcze, które podnoszą potencję. Wreszcie, czy jest dieta na potencję? Tak, tak, tak!

Pamiętaj:

  1. na potencję dobre są owoce leśne, jogurty z owoców leśnych (jeżyny, jagody, poziomki, maliny, truskawki)
  2. nade wszystko ryby (tuńczyk, łosoś, sardynki)
  3. z przypraw papryka i nasiona korzenne
  4. pij czerwone wino
  5. alkohole (wódka z tonikiem, whisky, gin, nie dlatego, że pobudzają do działania, bo to oczywiste, tylko dlatego, że dają uczucie lekkości, odwagi, dodają skrzydeł
  6. w jedzeniu przed wszystkim pokarmy koloru czerwonego – tak to prawda!

Dieta na potencję jest raczej dietą na odwagę. Ważny jest też dobór diety do grupy krwi, który i przy potencji się sprawdza.

Jak oceniasz ten materiał?

Kliknij na gwiazdkę, aby zostawić swoją ocenę

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak dotąd brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Przetwory mleczne – nabiał, mleko i jego przetwory

Poprzedni wpis

Historia i gatunki kawy – uprawa sposób parzenia oraz dodatki ze szkoły mistrzów kawy – poznaj różne rodzaje i Ciekawostki o kawie

Następny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemiosłem w ręku na co dzień szef kontroli jakości w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przyszłości planuje zrealizować młodzieńcze marzenia i napisać książkę.

Na pewno zainteresują Cię jeszcze:

Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *