Dieta odchudzaj膮ca – zestawienie 7 najzdrowszych diet

()

Dieta odchudzaj膮ca, jest to zestaw zalece艅 w postaci jad艂ospis贸w w celu zmniejszenia masy cia艂a, jego tkanki t艂uszczowej. Zalecenia te s膮 wykorzystywane g艂贸wnie w leczeniu oty艂o艣ci lub dla poprawy wygl膮du i samopoczucia. Dieta odchudzaj膮ca powinna by膰 stosowana pod czujnym okiem specjalisty najlepiej dietetyka i lekarza bariatry. Dotyczy to g艂贸wnie os贸b ze znaczn膮 oty艂o艣ci膮. Zmniejszenie masy cia艂a za pomoc膮 diety jest mo偶liwe poprzez:

  • zmniejszenie warto艣ci energetycznej spo偶ywanych pokarm贸w (ilo艣膰 kalorii),
  • regularne od偶ywianie po艂膮czone z unikaniem przek膮sek pomi臋dzy posi艂kami,
  • odpowiednie zestawienie sk艂adnik贸w posi艂ku.

Po偶ywienie wchodz膮ce w sk艂ad diety odchudzaj膮cej powinno zawiera膰 wystarczaj膮c膮 ilo艣膰 bia艂ka, w臋glowodan贸w, t艂uszczu, minera艂贸w oraz witamin i pierwiastk贸w 艣ladowych.

Diety odchudzaj膮ce opieraj膮 si臋 g艂贸wnie na jedzeniu du偶ej ilo艣ci owoc贸w, warzyw oraz produkt贸w nisko-przetworzonych, niskim spo偶ycie t艂uszczu, w臋glowodan贸w lub spo偶ywaniu w臋glowodan贸w o niskim indeksie glikemicznym, nies艂odzeniu herbaty i innych napoi oraz jedzeniu mniej.

Najcz臋stszym b艂臋dem pope艂nianym przez osoby odchudzaj膮ce si臋 jest pr贸ba wprowadzenia diety bez nadzoru specjalisty, najcz臋艣ciej jest to ca艂kowite zaprzestanie jedzenia. Mo偶e to doprowadzi膰 do niepo偶膮danych skutk贸w 鈥 w organizmie nadal pozostan膮 du偶e pok艂ady tkanki t艂uszczowej. Ponadto istnieje mo偶liwo艣膰 popadni臋cia w anoreksj臋, a potem w konsekwencji do bulimii. Diet臋 odchudzaj膮c膮 nale偶y prowadzi膰 tak, aby utrata wagi nast膮pi艂a w wyniku spalania t艂uszcz贸w, a nie utraty wody z organizmu, utraty masy mi臋艣niowej lub spalania wa偶nych dla organizmu substancji zapasowych.

 

Dieta cud

Dieta cud, to dieta kt贸r膮 g艂贸wnie zaleca si臋 osobom z problemami z sercem. Podstaw膮 diety jest zupa, kt贸ra spala t艂uszcze. Aby przygotowa膰 tak膮 zup臋 nale偶y przygotowa膰: ma艂膮 puszk臋 koncentratu pomidorowego, 3 szklanki wody, g艂贸wk臋 kapusty, 3 du偶e cebule, 1 seler naciowy, 1 por,2 papryki, s贸l, pieprz, curry, bazyli臋, papryk臋, pietruszk臋 oraz ostry sos sojowy.

Wszystkie warzywa drobno posieka膰, zala膰 wod膮 i gotowa膰 10 minut na du偶ym ogniu. Doda膰 koncentrat i gotowa膰 na ma艂ym ogniu a偶 do uzyskania mi臋kkich warzyw. Tak膮 zup臋 mo偶na je艣膰 bez limitu czasowego i ilo艣ciowego, gdy偶 zupa ta nie daje energii. Im wi臋cej tej zupy b臋dziemy spo偶ywa膰 tym szybciej schudniemy.

Pierwszego dnia stosowania diety mo偶na spo偶ywa膰 wszystkie owoce wy艂膮czaj膮c banany. Poleca si臋 melony i arbuzy, poniewa偶 posiadaj膮 najmniej kalorii. Tego dnia powinno si臋 je艣膰 tylko owoce i zup臋. Do picia zaleca si臋 nies艂odzone soki owocowe i niegazowan膮 wod臋 mineraln膮.
Drugiego dnia nie wolno je艣膰 偶adnych owoc贸w. Mo偶na je艣膰 jarzyny, najlepiej zielone, a偶 do momentu kiedy si臋 nasycimy. Nie zaleca si臋 grochu i kukurydzy. Na kolacj臋 mo偶na zje艣膰 3-4 ugotowane ziemniaki.
Dzie艅 trzeci. W tym dniu nie nale偶y je艣膰 ziemniak贸w i banan贸w. Mo偶na je艣膰 ile si臋 chce pod warunkiem, 偶e b臋d膮 to jarzyny, owoce i zupa. Przez pierwsze 3 dni mo偶na schudn膮膰 2-3 kilogram贸w pod warunkiem sumiennego przestrzegania diety.Czwartego dnia mo偶na je艣膰 du偶o owoc贸w. Do picia stosowa膰 ma艣lank臋, wod臋 oraz zup臋.
Dzie艅 pi膮ty przebiega bez spo偶ywania owoc贸w. Natomiast warzyw mo偶na je艣膰, a偶 do nasycenia si臋. Nale偶y wypi膰 6-8 szklanek wody aby wyp艂uka膰 kwas mlekowy, a tak偶e co najmniej raz zje艣膰 zup臋.
Sz贸stego dnia nie wolno je艣膰 ziemniak贸w. Mo偶na pi膰 ma艣lank臋, je艣膰 owoce oraz zup臋, a偶 do syta.
Si贸dmego dnia mo偶na je艣膰 warzywa do woli. Pi膰 s艂odzone soki owocowe, co najmniej raz zje艣膰 zup臋. Si贸dmego dnia stosowania diety mo偶na schudn膮膰 od 4 do 8 kilogram贸w.
Diet臋 cud mo偶na stosowa膰 wielokrotnie. Podczas jej stosowania nie wolno je艣膰 chleba, pi膰 wody gazowanej oraz alkoholu. Do picia opr贸cz niegazowanej wody mineralnej i ma艣lanki zaleca si臋 nies艂odzon膮 herbat臋, czarn膮 kaw臋 oraz soki owocowe.

Dieta jogurtowa

Dieta jogurtowa mo偶e dostarczy膰 przyjemnych walor贸w smakowych szczeg贸lnie osobom, kt贸re lubi膮 kefir, jogurt oraz inne dania mleczne. Zawiera sk艂adniki takie jak: bia艂ko, wap艅, fosfor i witaminy. G艂贸wnym sk艂adnikiem tej diety jest jogurt, jak sama nazwa wskazuje. Nale偶y spo偶ywa膰 jogurty: naturalny o obni偶onej zawarto艣ci t艂uszczu, odt艂uszczony owocowy oraz owocowy o normalnej zawarto艣ci t艂uszczu.

Opr贸cz jogurt贸w nale偶y r贸wnie偶 spo偶ywa膰 owoce, warzywa, pieczywo, a tak偶e sa艂atki owocowe i warzywne. Jogurty, kt贸re b臋dziemy spo偶ywa膰 musz膮 zawiera膰 tylko naturalne kultury baterii. Je艣li b臋dziemy rygorystycznie przestrzega膰 diety mo偶emy, w ci膮gu dw贸ch tygodni schudn膮膰 nawet do 5 kg Niezb臋dnym jest jednak stosowa膰 jakikolwiek ruch fizyczny. Po posi艂ku mo偶na wybra膰 si臋 na spacer. Wieczorem poje藕dzi膰 na rowerze, a w weekend wybra膰 si臋 na basen, zagra膰 w tenisa, lub pogra膰 w pi艂k臋.

Dieta kopenhaska

O diecie kopenhaskiej m贸wi si臋, 偶e jest to dieta ostatniej szansy, poniewa偶 czas jej stosowania nie mo偶e przekroczy膰 13 dni, poniewa偶 istnieje ryzyko, 偶e zaszkodzi ona naszemu zdrowiu. Mo偶na j膮 jednak stosowa膰 raz na dwa lata. Dieta ta opiera si臋 przede wszystkim na 艣cis艂ym stosowaniu jad艂ospisu. Dieta pozwala zrzuci膰 4-8 kilogram贸w. Jest to bardzo du偶o w por贸wnaniu z innymi dietami, bior膮c pod uwag臋 tak kr贸tki okres jej stosowania.

Przy stosowaniu diety gdy jest si臋 g艂odnym nale偶y pi膰 du偶o wody lub wody z cytryn膮. Zaleca si臋 spo偶ywanie oko艂o 2 litr贸w dziennie, dzi臋ki czemu b臋dziemy czuli si臋 pe艂ni. Po zako艅czeniu diety nale偶y wyeliminowa膰 z menu potrawy z bia艂ej m膮ki oraz cukier.

Dieta kopenhaska zalecana jest dla ludzi, kt贸rzy maj膮 znaczn膮 nadwag臋. Poleca si臋 j膮 dla os贸b posiadaj膮cych siln膮 wol臋, gdy偶 jest bardzo rygorystyczna. Mankamentem dla niekt贸rych os贸b mo偶e by膰 r贸wnie偶 fakt codziennego picia kawy na czczo.

Dieta Kwa艣niewskiego

Dieta Kwa艣niewskiego to dieta, kt贸rej nazwana pochodzi od nazwiska lekarza i dietetyka, kt贸ry j膮 opracowa艂, a mianowicie Jana Kwa艣niewskiego. Dieta ta jest diet膮 nisko-w臋glowodanow膮 oraz wysoko-t艂uszczow膮. Poziom zawartego bia艂ka w menu takiej diety jest niski. Stosuj膮c tak膮 diet臋 nale偶y zachowa膰 proporcj臋 bia艂ka, t艂uszczu oraz w臋glowodan贸w w stosunku聽 1,0 : 2,5 鈥 3,5 : 0,8, stopniowo zmniejszaj膮c ilo艣膰 spo偶ywanego bia艂ka. Zaleca si臋 spo偶ywanie takich produkt贸w jak t艂uste produkty zwierz臋ce, podroby, 偶贸艂tka jaj, t艂uste mi臋sa, wieprzowina, sery, mas艂o, 艣mietana, smalec, t艂uste sosy.

Aby uzupe艂ni膰 diet臋 poleca si臋 spo偶ywanie niskocukrowych warzyw: pomidor贸w, og贸rk贸w oraz kapustne, natomiast ograniczy膰 spo偶ywanie owoc贸w, mi臋dzy innymi banan贸w, grusz, jab艂ek, ale r贸wnie偶 cukru, s艂odyczy, pieczywa i potraw m膮cznych. Zaleca si臋 spo偶ywanie owoc贸w jagodowych: agrest, czarne porzeczki, jagody i 偶urawin臋. Stosuj膮c te diet臋 mo偶na szybko schudn膮膰 pomimo i偶 je si臋 t艂usto. Dietetycy jednak odradzaj膮 t臋 diet臋, gdy偶 przy jej stosowaniu zwi臋ksza si臋 ryzyko zachorowa艅 na mia偶d偶yc臋. Jest to wynikiem spo偶ywania du偶ej ilo艣ci cholesterolu. Dieta ta jest bogata w t艂uszcze, a uboga w w臋glowodany.

Dieta mleczna

Dieta mleczna jest polecana osobom, kt贸re lubi膮 mleko, kakao, mi贸d oraz bulion z warzyw. Stosuje si臋 j膮 tylko od pi膮tku do niedzieli. W pozosta艂e dni mo偶na je艣膰 niemal wszystko pod warunkiem, 偶e bedzie tego o po艂ow臋 mniej ni偶 dotychczas. Trzeba wystrzega膰 si臋 t艂ustych mi臋s i ciast wysokokalorycznych. Aby odnie艣膰 zamierzony skutek nale偶y raz dziennie, na obiad spo偶ywa膰 danie mleczne. Diet臋 mo偶na przerwa膰 po 10 dniach, ale powtarza膰 j膮 co najmniej raz w miesi膮cu. Dieta mleczna jest skuteczna, prosta i bezpieczna, poniewa偶 dostarcza nam niezb臋dn膮 ilo艣膰 bia艂ka. Mo偶na j膮 wi臋c stosowa膰 bez obaw o zdrowie.

Dieta 1000 kalorii

Dieta 1000 kalorii jest najbardziej popularna聽 i najcz臋艣ciej stosowana. Wynika to z faktu, i偶 przy stosowaniu tej diety mo偶na je艣膰 niemal偶e wszystko. Jedynym ograniczeniem jest zmniejszenie ilo艣ci spo偶ywanych kalorii do 1000 w ci膮gu dnia. W pierwszym tygodniu stosowania diety powinno si臋 notowa膰 wszystkie zjedzone posi艂ki, przek膮ski, s艂odycze, napoje itp. Po ostatnim posi艂ku podliczamy聽 kalorie w nich zawarte, i na tej podstawie analizujemy menu i redukujemy spo偶ywanie produkt贸w, kt贸re zawieraj膮 najwi臋cej kalorii. S膮 to: s艂odycze, t艂uste mi臋sa, sery 偶贸艂te, w臋dliny oraz alkohole.
Tak jak w przypadku wszystkich diet zaleca si臋 pi膰 du偶o wody niegazowanej. Nale偶y r贸wnie偶 spo偶ywa膰 posi艂ki 5 razy dziennie. Poleca si臋 optymalne roz艂o偶enie kalorii:

  • 艣niadanie 鈥 250 kalorii,
  • drugie 艣niadanie 鈥 100 kalorii,
  • obiad 鈥 350 kalorii,
  • podwieczorek 鈥 100 kalorii,
  • kolacja 鈥 200 kalorii.

Przy zastosowaniu diety 1000 kalorii mo偶na schudn膮膰 oko艂o 1 kilograma tygodniowo. Najlepsze rezultaty jednak mo偶na osi膮gn膮膰, kiedy po艂膮czy si臋 diet臋 z 膰wiczeniami fizycznymi.

Dieta Cambridge

Dieta Cambridge to dieta o zawarto艣ci energii w granicach 400-500 kcal dziennie, czyli bardzo niewiele. Zawiera wszystkie sk艂adniki w艂a艣ciwego od偶ywiania si臋 takie jak bia艂ko, t艂uszcz, w臋glowodany, b艂onnik, witaminy i substancje mineralne. Przy stosowaniu tej diety mo偶na zrzuci膰 ok. 3 kg tygodniowo. G艂贸wnymi posi艂kami tej diety s膮 napoje i zupy w formie sproszkowanej, przygotowane przez rozpuszczenie ich w wodzie.

Dost臋pnych jest wiele smak贸w takich zup mi臋dzy innymi: jarzynowa, grzybowa z borowik贸w, pomidorowa, o smaku kurczaka z grzybami, 偶urek. Napoje o smaku: kakaowym, cappuccino, waniliowym, truskawkowym oraz o smaku owoc贸w le艣nych. Diet臋 t膮 mo偶na stosowa膰 jako diet臋 mieszan膮 np. spo偶ywaj膮c jeden normalny posi艂ek dziennie. Diet臋 Cambridge opracowano i przetestowano klinicznie w Wielkiej Brytanii. Jest to dieta bardzo niskokaloryczna.

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w kuchni, serwuj膮cy wykwintne dania. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 co艣 wi臋cej ni偶 artyku艂 馃摉

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.