Spirulina - zadbaj o swoje zdrowie 1 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl
Zdrowie 鈿曪笍Dani i przepisy 馃嵆Lifestyle 馃敟Nauka 馃敩

Spirulina – zadbaj o swoje zdrowie

Spirulina – podstawowe informacje


Spirulina to 藕r贸d艂o wielu substancji od偶ywczych, niezb臋dnych do wzrostu i odnowy kom贸rek ludzkiego organizmu. Du偶a zawarto艣膰 pe艂nowarto艣ciowego bia艂ka (oko艂o 60-70%), aminokwas贸w egzogennych i endogennych czyni z niej cenne uzupe艂nienie diet wegetaria艅skich.
Spirulina dostarcza r贸wnie偶 zestaw dobrze przyswajalnych witamin oraz sk艂adnik贸w mineralnych, co korzystnie wp艂ywa na fizyczn膮 i psychiczn膮 kondycj臋 organizmu.

Najwa偶niejsze korzy艣ci wynikaj膮ce z regularnej suplementacji spiruliny:

  • Wzmocnienie uk艂adu odporno艣ciowego
  • Proste, szybkie i tanie uzupe艂nienie diety
  • Poprawa stanu sk贸ry, w艂os贸w i paznokci
  • Oczyszczenie organizmu poprzez usuwanie metali ci臋偶kich i zwi膮zk贸w radioaktywnych
  • Regulacja poziomu cholesterolu
  • Zapobieganie rozwoju osteoporozy
  • Stabilizacja poziomu cukru we krwi
  • Utrzymanie r贸wnowagi kwasowo-zasadowej organizmu
  • Przywr贸cenie korzystnej flory jelitowej
  • Silne dzia艂anie antyoksydacyjne

Spirulina - zadbaj o swoje zdrowie 2 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl

Struktura kom贸rkowa Spiruliny nie zawiera celulozy, dlatego jest ona lekko strawna i doskonale si臋 wch艂ania.

Dlaczego warto spo偶ywa膰 spirulin臋?

Dzienne zapotrzebowanie na niekt贸re minera艂y mo偶e by膰 prawie w ca艂o艣ci zaspokojone przez spo偶ycie 10 gram Spiruliny, kt贸ra jest bardzo niskokaloryczna. Warto wiedzie膰, 偶e 10 gram produktu zawiera tylko 36 kalorii, dlatego Spirulina pomaga zachowa膰 zgrabn膮 sylwetk臋 i jest szczeg贸lnie polecana osobom, odchudzaj膮cym si臋.
Spirulina jest w 100% naturalna, dlatego st臋偶enie zawartych w niej mikroelement贸w, witamin i zwi膮zk贸w mineralnych jest optymalne dla organizmu.

Spirulina – warto艣ci od偶ywcze wyra偶one w procentach [%]:
70% BIA艁KO
8% T艁USZCZE
25% W臉GLOWODANY
13% SK艁ADNIKI MINERALNE
Spirulina to bogata dawka wielu minera艂贸w. Po艣r贸d nich znajduj膮 si臋 miedzy innymi: 偶elazo, wap艅, potas, cynk, selen, mangan, mied藕 oraz magnez.
Spirulina - zadbaj o swoje zdrowie 3 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl

偶elazo 10 gram spiruliny pokrywa a偶 w 80% zapotrzebowanie naszego organizmu na 偶elazo. 偶elazo dostarczane codziennie wraz z po偶ywieniem pozwala nam uchroni膰 si臋 przed anemi膮 ale te偶 przed zbytnim przem臋czeniem. Jest niezb臋dne do prawid艂owego wzrostu i rozwoju oraz dobrego funkcjonowania uk艂adu odporno艣ciowego

WAP艃 jest niezb臋dny do budowy ko艣ci, z臋b贸w oraz prawid艂owej krzepliwo艣ci krwi. W艂a艣ciwy poziom wapnia powoduje, 偶e mamy sprawne mi臋艣nie, zdrowy sen i dobry nastr贸j, poniewa偶 to wap艅 reguluje uk艂ad nerwowy i kontroluje proces krzepni臋cia krwi.

POTAS pobudza wydzielanie insuliny, uczestniczy w spalaniu w臋glowodan贸w i bia艂ek. Jest niezb臋dny do w艂a艣ciwego funkcjonowania systemu nerwowego, pracy mi臋艣ni, bierze udzia艂 w dotlenianiu m贸zgu, poprawiaj膮c zdolno艣膰 my艣lenia i koncentracj臋. Jednak najwa偶niejsz膮 funkcj膮 potasu jest regulowanie gospodarki wodnej, kontrola ci艣nienia krwi i pracy nerek.

CYNK reguluje w艂a艣ciwego funkcjonowania systemu immunologicznego, broni膮cego nas przed infekcjami. Jednocze艣nie pierwiastek ten odpowiada za prawid艂owy przebieg przemian witaminy A, niezb臋dnej dla naszego wzroku. Dzi臋ki odpowiedniej poda偶y cynku naszym organizmie utrzymuje si臋 w艂a艣ciwe st臋偶enie dobrego cholesterolu. Jest r贸wnie偶 istotny dla prawid艂owej pracy m贸zgu. Wspiera funkcjonowanie mi臋dzy innymi proces贸w percepcji czy zapami臋tywania. Dba r贸wnie偶 o nasze dobre samopoczucie 鈥 jego niedobory obserwuje si臋 u os贸b z depresj膮

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Czy k膮piele w wodzie s膮 zawsze bezpieczne?

SELEN chroni uk艂ad odporno艣ciowy. Ma dzia艂anie przeciwwirusowe, przeciwbakteryjne i przeciwzapalne. Dodatkowo jest niezb臋dny do prawid艂owego funkcjonowania tarczycy, 艂agodzi dolegliwo艣ci zwi膮zane z menopauz膮 oraz wspomaga leczenie chor贸b autoimmunologicznych.

MANGAN zapobiega osteoporozie i chroni przed zapaleniem staw贸w, wp艂ywa korzystnie na prawid艂ow膮 prac臋 m贸zgu, a tak偶e jest niezb臋dny do metabolizmu bia艂ek, t艂uszcz贸w i w臋glowodan贸w.

MIED殴 chroni przed osteoporoz膮, stymuluje uk艂ad odporno艣ciowy oraz u艂atwia transport i wch艂anianie 偶elaza. Chroni przed wolnymi rodnikami oraz zapobiega chorobom serca i uk艂adu kr膮偶enia.

MAGNEZ jest odpowiedzialny za dzia艂anie uk艂adu sercowo-naczyniowego oraz warunkuje prawid艂owe funkcjonowanie uk艂adu nerwowego oraz mi臋艣niowego. W po艂膮czeniu z wapniem witamin膮 D buduje ko艣ci i z臋by zapobiegaj膮c osteoporozie.

Spirulina - zadbaj o swoje zdrowie 4 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl

Sk艂adniki mineralne w 10 gramach spiruliny:

  • Wap艅 70 mg/ 7% ZDS
  • 偶elazo 15 mg/ 80% ZDS
  • Magnez 40 mg/ 10% ZDS
  • Mangan 0,5 mg/ 25% ZDS
  • Chrom 25 mcg/ 21% ZDS

Zwyczajowo jedna tabletka na 10 kg masy cia艂a.

Przeciwwskazania

Silna reakcja alergiczna na owoce morza i wodorosty, ze wzgl臋du na silne dzia艂anie immunostymuluj膮ce spirulina nie jest zalecana dla os贸b choruj膮cych na choroby autoimmunologiczne bez konsultacji z lekarzem. Przy nadczynno艣ci tarczycy ze wzgl臋du na znaczne ilo艣ci jodu powinno si臋 przyjmowa膰 spirulin臋 s艂odkowodn膮 鈥 spirulina platensis.

Spirulina to bogactwo witamin, g艂贸wnie z grupy B 鈥 w tym B12 ale tak偶e C, E, prowitamina A, D. Wszystkie witaminy znajduj膮 si臋 w naturalnej postaci 鈥 czyli s膮 du偶o lepiej przyswajalne i bardziej efektywne ni偶 witaminy syntetyczne.

Spirulina - zadbaj o swoje zdrowie 5 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl

BETA KAROTEN

Beta karoten czyli prowitamina A op贸藕nia efekty starzenia si臋 organizmu, zmniejsza ryzyko rozwoju nowotwor贸w oraz poprawia stan sk贸ry, w艂os贸w i paznokci i wp艂ywa korzystnie na ostro艣膰 widzenia.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Gniazda chowane w blacie 鈥 dlaczego warto z nich skorzysta膰?

WITAMINA D

Witamina D poprawiaj膮c wch艂anianie wapnia zapobiega osteoporozie oraz chroni serce, redukuje ryzyko zachorowania na choroby endokrynologiczne i metaboliczne.

WITAMINA K

Witamina K odgrywa wa偶n膮 rol臋 w procesie krzepni臋cia krwi, zmniejsza nadmierne krwawienia miesi膮czkowe oraz wp艂ywa na gospodark臋 wapniow膮 organizmu.

WITAMINY B

Witaminy z grupy B pe艂ni膮 wa偶ne funkcje w naszym organizmie 鈥 koj膮 nerwy, poprawiaj膮 przemian臋 materii, chroni膮 przed nowotworami, reguluj膮 metabolizm, dbaj膮 o kondycj臋 serca i uk艂adu krwiono艣nego ale tak偶e w艂os贸w, sk贸ry i paznokci.

Witaminy w 10 gramach spiruliny :

  • Wit. A 23000 IU/ 460% ZDS
  • Wit. D 1200 IU/ 300% ZDS
  • Wit. K 200 mcg/ 250% ZDS
  • Wit. B1 0,35 mcg/ 25% ZDS
  • Wit. B2 0,4 mg/ 23% ZDS
  • Wit. B12 20 mcg/ 330% ZDS

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

3 skuteczne zio艂a na w膮trob臋 – mniszek lekarski, Ostropest plamisty, Karczoch

Poprzedni wpis

Modne propozycje aran偶acji okien – jak efektownie ozdobi膰 okna w domu?

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w kuchni, serwuj膮cy wykwintne dania. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 co艣 wi臋cej ni偶 artyku艂 馃摉

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.