Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu
Zdrowie

Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu

Dziwisz si臋 gdy s艂yszysz, 偶e robienie codziennie kilku przysiad贸w, brzuszk贸w poprawia nasze kr膮偶enie, pobudza nasz organizm do lepszego funkcjonowania.

Kiedy po wstaniu z 艂贸偶ka zaczynamy nasz zabiegany i bardzo aktywny dzie艅 nasze cia艂o potrzebuje si臋 do tego przystosowa膰.

Ka偶dy sportowiec przed wi臋kszym wysi艂kiem fizycznym robi sobie rozgrzewk臋, by przygotowa膰 mi臋艣nie na du偶膮 dawk臋 ruchu, chroni to od skurcz贸w i szybkiego przem臋czenia nasz organizm.

Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu

Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu


Dlatego my zaraz po wstaniu z 艂贸偶ka powinni艣my tak偶e zdoby膰 si臋 na ten wysi艂ek i wykona膰 kilka prostych ruch贸w rozci膮gaj膮cych i o偶ywiaj膮cych nasze jeszcze zaspane cia艂o.

Mo偶e warto tak偶e pomy艣le膰 o morsowaniu?

Dla przypomnienia 鈥 Mors 鈥 potoczne okre艣lenie osoby uprawiaj膮cej zim膮 k膮piele w lodowatej wodzie odkrytych zbiornik贸w wodnych. Celem tych k膮pieli jest utrzymanie og贸lnej dobrej sprawno艣ci cia艂a i zdrowia, oraz dostosowanie organizmu do ch艂odnej pory roku.

Aby zosta膰 morsem nie trzeba si臋 wcze艣niej przygotowywa膰, wymagane jest jedynie przeci臋tnie dobre zdrowie. Barier膮 jest jedynie strach przed nieznanym. Pierwszy raz mo偶e wej艣膰 do zimnej wody praktycznie ka偶da osoba, kt贸rej towarzyszy膰 b臋dzie do艣wiadczony mors pokazuj膮cy, jak nale偶y przygotowa膰 si臋 bezpo艣rednio przed k膮piel膮 i zachowywa膰 w trakcie niej.

Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu

Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu

Wbrew pozorom to zdj臋cia nie przedstawia kobiety kt贸ra jest morsem 鈥 ona zwyczjanie bierze prysznic, tyle 偶e na terenie Rosji.

K膮pa膰 mog膮 si臋 zar贸wno osoby nastoletnie, jak i w podesz艂ym wieku. Morsami bywaj膮 r贸wnie偶 starsze dzieci, ale te wchodz膮 do wody na kr贸tko 鈥 tylko aby si臋 zmoczy膰.

K膮pa膰 mog膮 si臋 praktycznie wszystkie osoby poza maj膮cymi problemy z sercem, gdy偶 jednym z objaw贸w wej艣cia do zimnej wody jest wyra藕nie przyspieszona akcja serca 鈥 okres przebywania w wodzie mo偶na por贸wna膰 do kr贸tkiego, ale bardzo intensywnego biegu. Wiele os贸b, pr贸cz dba艂o艣ci o zdrowie i kondycj臋 sportow膮, traktuje zimowe k膮piele jako rodzaj medycyny naturalnej, tak wi臋c w艣r贸d mors贸w cz臋sto spotka si臋 osoby licz膮ce na popraw臋 zdrowia, kt贸remu nie jest w stanie pom贸c medycyna konwencjonalna. Zaskakuj膮co licznie spotykane s膮 w艣r贸d mors贸w r贸wnie偶 osoby naprawd臋 wiekowe 鈥 zdarza si臋 nawet, 偶e do wody wchodzi starsza osoba z lask膮.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Wiosenna odnowa - jak pozby膰 si臋 cellulitu?

K膮pa膰 mog膮 si臋 wszyscy niezale偶nie od wagi cia艂a. Mog膮 to by膰 tak偶e osoby szczup艂e, gdy偶 sposobem na wej艣cie do zimnej wody jest wst臋pne rozgrzanie cia艂a, a nie posiadanie odpowiedniej ochronnej warstwy tkanki t艂uszczowej. Faktem jest, 偶e osoby grubsze wytrzymuj膮 w wodzie d艂u偶ej 鈥 jednak r贸偶nice nie s膮 tu zbyt wielkie

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Z艂agodzi膰 oparzenie – jak zapobiec przykrym konsekwencj膮 i zmian膮 sk贸ry?

Poprzedni wpis

Zdrowe od偶ywianie, badania i diagnostyka oraz inne aspekty dbania o siebie – jak czu膰 si臋 dobrze w swoim ciele

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 ksi膮偶k臋.

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *