Konieczne są działania w zgodzie z CSR (pl.: społeczną odpowiedzialnością biznesu), na którą składa się troska o środowisko, świadoma produkcja, godne traktowanie pracowników i równouprawnienie. Także reklama na przestrzeni lat ewoluowała.
Ludzi nie interesują już stare formy – przyciągają ich marki, które potrafią utożsamić swój produkt z emocjami, tym samym identyfikując się z klientami bardziej niż kiedykolwiek. To rodzi potrzebę poszukiwania przez przedsiębiorców nowych, ciekawych i bardziej kreatywnych sposobów na przekonanie do siebie rynku. Idealnym rozwiązaniem może być zastosowanie druku 3D.
Na skróty
Jak zrobić skuteczną reklamę?
Krajowe i międzynarodowe rynki mają przesyt różnego rodzaju produktami niemal z każdej dziedziny gospodarki, to oznacza ogromną konkurencję, a więc konieczność zastosowania skutecznych form reklamy. Skuteczna reklama to taka, która zapadnie w pamięć, a umówmy się, kto z nas zwraca uwagę na kolejny spot czy plakat z hasłami “Najlepszy”, “Najbardziej skuteczny”, “Najnowszy”, “Najszybsza obsługa” itd.? Sami przechodzimy obok takich haseł obojętnie, więc nie dziwmy się, jeśli i nasza reklama w podobnym tonie nie przynosi efektów.
Dzisiaj liczy się świeżość, wyjście do klienta, kreatywność i emocje: zauważmy, że marki, które mogą pochwalić się najlepszym na świecie PR-em wraz z produktem starają się sprzedawać określone uczucia i skojarzenia wpisujące się w ich wizerunek. Idealnym przykładem jest czekolada Milka, która natychmiast kojarzy nam się z delikatnością lub Apple – z artyzmem, designem i ideą. We wszystkie te czynniki doskonale wpisuje się wydruk 3D, bardzo popularny w wielu dziedzinach, m.in. w reklamie.
Na rynku działają urządzenia, które mogą, w zależności od rodzaju, “drukować” z niemalże każdego materiału (plastik, drewno itd.). W reklamie taki wydruk daje ogromne pole do popisu i duże szanse na to, że to właśnie nasza firma zostanie zapamiętana na przepełnionym rynku.
Niektóre marki zdały sobie z tego sprawę dużo wcześniej
Nokia wprowadzając na rynek Lumię 835, w dniu premiery oferowała klientom, którzy zakupili smartfona, zaprojektowanie i wydruk własnej spersonalizowanej obudowy. Coca-Cola poszła jeszcze dalej – zwycięzcy jednego z konkursów dostawali zaproszenie do jednej z fabryk i poddanie się skanowi całego ciała, celem stworzenia w 3D miniaturowej figurki samego siebie, czyli (z ang. Mini Me)
Kto by się nie zainteresował udziałem w takim konkursie?
– Powyższe przykłady zostały zrealizowane przez firmy, które mogą pochwalić się najlepiej prowadzonym na rynku PR-em, są zatem doskonałą formą inspiracji. Nikt oczywiście nie wymaga od nas skanowania i drukowania w 3D klientów, mało które przedsiębiorstwo działające lokalnie lub na skalę krajową byłoby stać na taką formę promocji. Dobrym pomysłem na zrobienie wrażenia dużo tańszym kosztem będą gadżety promocyjne rozdawane w ramach akcji marketingowych lub przy dokonaniu zakupów przez klienta np. breloczki, podstawki, zakładki itd.
W kwestii zastosowania panuje pełna dowolność, która zależy głównie od naszego budżetu i wyobraźni. Interesująca będzie reklama 3D z logo firmy, dowolnym tekstem i dowolnymi przestrzennymi kształtami. Wydruki 3D to innowacyjny sposób, dzięki któremu nikt nie przejdzie obok naszej firmy obojętnie, zwłaszcza, że to forma reklamy wciąż rzadko spotykana w Polsce.
Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.