Poranna gimnastyka i zdrowie jak na morswaniu
Zdrowie

Jak pogoda wp艂ywa na nasze samopoczucie? i jak polepszy膰 samopoczucie

Nadchodzi wiosna, po zimie z pewno艣ci膮 przyda nam si臋 wi臋cej ruchu, a 艂adna pogoda sprzyja temu by wyj艣膰 z si艂owni na zewn膮trz, dlatego te偶 teraz mo偶emy zacz膮膰 my艣le膰 o 膰wiczeniach na 艂onie natury.

Ruch to zdrowie to nieodparty fakt, kt贸ry ju偶 od ponad p贸艂 wieku powtarzaj膮 lekarze sportowi, terapeuci i kardiolodzy, ka偶dego dnia i systematyczne treningi, nie tylko pomagaj膮 nam zgubi膰 nadmiar kilogram贸w pozosta艂ych po zimie, ale r贸wnie偶 poprawiaj膮 kondycj臋 fizyczn膮 ca艂ego organizmu. Wa偶n膮 informacj膮 jest fakt, 偶e trening na dworze przynosi wi臋cej plus贸w dla zdrowia ni偶 膰wiczenia w zamkni臋tych pomieszczeniach czyli na przyk艂ad w si艂owniach czy fitness klubach. 膯wiczenia w sali s膮 nu偶膮ce i monotonne, a otoczenie nie zawsze jest mi艂e.

W艂a艣ciwe kr膮偶enie i ruch to podstawa

Poprawa kr膮偶enia, a co za tym idzie zdrowsze serce, redukcja z艂ego cholesterolu, mocniejsze ko艣ci i mi臋艣nie, dotlenienie m贸zgu, wi臋ksza odporno艣膰 organizmu, lepsza wydolno艣膰 oddechowa, og贸lna poprawa samopoczucia, zalet 膰wicze艅 na 艣wie偶ym powietrzu jest wiele.

Doro艣li m艂odzie偶 oraz dzieci, ka偶dy powinien codziennie co najmniej przez dwie godziny przebywa膰 na 艣wie偶ym powietrzu. Wiele jest sposob贸w na aktywne sp臋dzenie czasu na 艂onie natury z pewno艣ci膮 ka偶dy znajdzie co艣 dla siebie. Spacery, bieganie, gimnastyka, 膰wiczenia aerobowe, siatk贸wka, rower, rolki lub p贸j艣cie z dzieckiem na plac zabaw i wiele innych dzi臋ki kt贸rym mo偶esz aktywnie sp臋dza膰 czas. Wi臋cej energii na wiosn臋 przyda si臋 bez w膮tpienia nie tylko tobie ale i ca艂ej twojej rodzinie.

Jak skutecznie poprawi膰 sobie nastr贸j?

Ka偶dy cz艂owiek ma sw贸j sprawdzony spos贸b na popraw臋 samopoczucia. Wi臋kszo艣膰 kobiet dla polepszenia nastroju wybiera si臋 na zakupy, inne s艂uchaj膮 relaksacyjnej muzyki, albo plotkuj膮 z przyjaci贸艂k膮. Niekt贸rym pomaga popo艂udniowa drzemka, spacer na 艣wie偶ym powietrzu albo mocna kawa. Nie wszyscy zdaj膮 sobie spraw臋, 偶e przyczyn膮 z艂ego humoru mo偶e by膰 zmienna pogoda.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Aktywny wypoczynek metod膮 na stres!

Gdy po przebudzeniu si臋 za oknem widzimy ciemne chmury i s艂yszymy jak deszcz bije w szyby to nikomu z nas nie chce wstawa膰 si臋 z 艂贸偶ka, nie m贸wi膮c ju偶 o p贸j艣ciu na spacer, czy do sklepu. Najch臋tniej zaszyliby艣my si臋 pod ciep艂膮 ko艂dr膮 i przeczekali a偶 zza chmur wyjdzie s艂o艅ce. Niestety, nie zawsze tak si臋 da.

Zmienne nastroje co m贸wi膮 o tym specjali艣ci?

Naukowcy potwierdzaj膮, 偶e nag艂a zmiana nastroju mo偶e by膰 nast臋pstwem niespodziewanej zmiany pogody. Ni偶 niesie ze sob膮 zm臋czenie, ospa艂o艣膰 i przygn臋bienie, a to wszystko za spraw膮 mniejszej ilo艣ci promieni s艂onecznych. Brak s艂o艅ca prowadzi bowiem do obni偶enia poziomu serotoniny, nazywanej hormonem szcz臋艣cia, a tak偶e do spadku ci艣nienia krwi w skutek mniejszej ilo艣ci tlenu docieraj膮cego do m贸zgu. Szczeg贸lny wp艂yw pogody na zdrowie wida膰 te偶, gdy nadci膮gaj膮 silne wiatry, kt贸re znacznie pogarszaj膮 samopoczucie, wywo艂uj膮c zawroty i b贸le g艂owy orz zaburzenia uk艂ady kr膮偶enia. Nie trzeba chyba wspomina膰, 偶e burza u niemal偶e ka偶dego cz艂owieka wywo艂uje poczucie l臋ku, trudno艣ci z koncentracj膮 oraz skupieniem. A to wszystko na skutek wzrostu jon贸w dodatnich w atmosferze. Na szcz臋艣cie meteoropatia nie dotyczy ca艂ego spo艂ecze艅stwa, a jedynie os贸b po przebytych operacjach, zabiegach, jak r贸wnie偶 tych, z przewlek艂ymi chorobami, kt贸rych organizm jest os艂abiony.

Jeszcze kilka lat temu nie by艂o leku, kt贸ry by艂by w stanie poprawi膰 samopoczucie, kt贸re uleg艂o nag艂emu pogorszeniu w skutek spadku temperatury, czy ulewnego deszczu. Obecnie jednak w aptekach jest dost臋pnych szereg specyfik贸w, kt贸re maj膮 w swoim sk艂adzie melis臋, korze艅 偶e艅-szenia, imbir oraz kofein臋 i w za艂o偶eniu maj膮 pom贸c w nadwra偶liwo艣ci na zmiany pogody. Warto si臋 jednak zastanowi膰, czy nie lepiej wzi膮膰 k膮piel, wypi膰 fili偶ank臋 zielonej herbaty lub kaw臋, zamiast 艂yka膰 tabletki.

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Zdrowe od偶ywianie, badania i diagnostyka oraz inne aspekty dbania o siebie - jak czu膰 si臋 dobrze w swoim ciele

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Zdrowe od偶ywianie, badania i diagnostyka oraz inne aspekty dbania o siebie – jak czu膰 si臋 dobrze w swoim ciele

Poprzedni wpis

呕eglarstwo – rodzaje jacht贸w, czym jest jachting. Jak wygl膮daj膮 wakacje pod 偶aglami?

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 ksi膮偶k臋.

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *