10 trików twórców reklam spożywczych 1 - Twój Głos - e-TG.pl
Ciekawostki

10 trików twórców reklam spożywczych

Każdemu z nas zdarzyło się odczuć niemałe rozczarowanie, otwierając opakowanie z produktem spożywczym po wcześniejszym obejrzeniu jego reklamy lub „propozycji podania”. W materiałach promocyjnych jedzenie zawsze wygląda doskonale, wywołując natychmiastową potrzebę konsumpcji. To zasługa specjalistów, tworzących reklamy, którzy stosują najróżniejsze triki, aby osiągnąć zamierzony efekt. Zjedzenie perfekcyjnych produktów z planu filmowego mogłoby mieć jednak dość drastyczny finał…Dlaczego?

Źródła:

https://joemonster.org/art/25059/Sprytne_sztuczki_w_reklamach_jedzenia

http://www.swiatobrazu.pl/sztuka-iluzji-14-niezawodnych-sztuczek-w-fotografii-reklamowej-zywnosci-30121.html

 

10
Olej silnikowy zamiast miodu i syropu

Złocisty, gęsty miód lub syrop, który apetycznie spływa po ciepłych jeszcze naleśnikach, to najczęściej olej silnikowy. Ma odpowiednią konsystencję i kolor. Nasiąkaniu olejem skutecznie zapobiegają impregnaty do tkanin. Nie wchłania się także środek do polerowania mebli.

9
Akrylowy lód

Lód jest nieodzownym elementem chłodzących napojów, jednak po wyjęciu z zamrażarki – pokryty szronem i szybko topniejący, nie zapewnia specom od reklam pożądanego efektu. Alternatywę stanowi lód z akrylu – kruszony i w kostkach

8
Płatki z klejem

Zastanawialiście się dlaczego w reklamach płatki smakowicie unoszą na powierzchni mleka, kusząc swoją chrupkością? Ponieważ idealnie gęste mleko to w rzeczywistości rozcieńczony klej PVA.

7
Wiecznie świeże owoce i warzywa

Krople rosy na świeżo zebranych, soczystych owocach i warzywach z połyskującą skórką to bynajmniej nie efekt GMO. Krople zawdzięczamy nanoszonej pipetą glicerynie, a błysk – natłuszczeniu oliwą lub spryskaniu lakierem do włosów. Za to winogrona najlepiej wyglądają po zastosowaniu antyperspirantu.

6
Lody ziemniaczane

W studio prawdziwe lody topiłyby się niemal od razu, sprawiając niemały kłopot marketingowcom, dlatego ich dublerami są…ziemniaki – barwione puree.

5
Ile wina w winie?

Krwistoczerwone wino w reklamie to w najlepszym przypadku sok owocowy. Dlaczego? Dobre wino przepuszcza zbyt mało światła, przez co kieliszek nie prezentuje się wystarczająco efektownie.

4
Torcik z kartonem

Nieskazitelny wygląd tortów i ciast, zwłaszcza tych „z pudełka”, to prawdziwe wyzwanie dla kulinarnych zdolności przeciętnego Kowalskiego. Po przygotowaniu, nasze słodkości mają niewiele wspólnego z obrazkiem z reklamy. Użycie kartonowych wypełniaczy i pokrycie ich białą substancją zapobiega przyklejaniu się okruszków do „masy” i nadaje ciastku perfekcyjny kształt

Może cię zainteresować także:  Wybrane najciekawsze Rekordy Guinessa
3
Efekt prosto z grilla

Grillowane mięso wygląda soczyście i smakowicie tylko przez krótki czas po ściągnięciu z płomieni. Jest jednak na to sposób. Brązową, osmoloną skórkę z efektem chrupkości, surowy stek zawdzięcza paście do butów, natomiast skwierczące boki to zasługa przypalenia palnikiem.

2
Parujące waciki

Kręcąc reklamę, trudno byłoby utrzymać potrawy stale gorące, jednak unosząca się para przemawia za świeżością przygotowanego dania. Aby nie dorabiać pary komputerowo, nasącza się wodą waciki i podgrzewa je w mikrofalówce, a następnie umieszcza za potrawą. Efekt pary utrzymuje się przez kilka minut.

1
Mleko z mydłem

Jak szybko uzyskać efekt puszystej piany na powierzchni mleka? Wystarczy dodać do niego odrobinę mydlin

Uwiecznione na zdjęciach i filmach produkty spożywcze mają najczęściej niewiele wspólnego z tym, co widzimy później na swoich na talerzach. Powstają wyłącznie na potrzeby etykiet i innych materiałów promocyjnych. Patrząc jednak na metody wykorzystywane przez specjalistów – nie warto żałować, że kusząca „propozycja podania” z opakowania jest praktycznie niemożliwa do osiągnięcia.

Jak oceniasz ten materiał?

Kliknij na gwiazdkę, aby zostawić swoją ocenę

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak dotąd brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

10 najbardziej irracjonalnych przesądów obcokrajowców

Poprzedni wpis

Zawór czterodrogowy C.O. Honeywell – zasada działania i zabezpieczenia instalacji c.o. i wydajność

Następny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemiosłem w ręku na co dzień szef kontroli jakości w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przyszłości planuje zrealizować młodzieńcze marzenia i napisać książkę.

Na pewno zainteresują Cię jeszcze:

Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.

Pozostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *