Marketing mix, 4P

()

Marketing mix, 4P

Marketing mix, 4P – podstawowy zestaw narzędzi specjalisty od marketingu. Jego główne elementy to: produkt, cena, promocja i dystrybucja.

Tym „4P” (product, price, place, promotion) producenta bądź dostawcy odpowiadają „4C” nabywcy: rozwiązanie dla klienta (customer solution), koszt dla klienta (customer cost), wygoda nabycia (convenience) i komunikowanie się (communication). Manipulując poszczególnymi cechami każdego z tych elementów, marketingowiec dąży najpierw do odpowiedniego zaplanowania produktu (czy jest nim towar, czy cokolwiek innego) i umiejscowienia go w konkretnym segmencie rynku; następnie zaś takiego zorganizowania sprzedaży i promocji produktu, by został on nabyty przez jak największą ilość klientów.

W ramach tych działań zajmuje się między innymi projektowaniem i dostarczaniem klientowi wartości, komunikacją z klientami, analizą trendów, rynków i ich otoczenia oraz projektowaniem strategii przedsiębiorstw, gromadzeniem i przetwarzaniem danych związanych z popytem, a nierzadko również organizacją pracy osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie.

 

Wybrana literatura przedmiotu:

M. Alexander, The Myth at The Heart of the Brand, Semiotic Solutions,

S. Hill, G. Rifkin, Radical Marketing, New York, 1999.

N. Klein, No Logo, przeł. H. Pustuła, Izabelin, 2004.

P. Kotler, Marketing. Wydanie jedenaste, przeł. R. Bartołd, M. Sicińska, M. Trojański, A. Zdziemborska, Poznań, 2005.

A. Ries, J. Trout, 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa 2000.

A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Naukowe PWN,Warszawa 1992

Jak oceniasz ten materiał?

Kliknij na gwiazdkę, aby zostawić swoją ocenę

Średnia ocena / 5. Liczba głosów:

Jak dotąd brak głosów! Oceń ten post jako pierwszy.

Karol Marks

Następny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemiosłem w ręku na co dzień szef kontroli jakości w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przyszłości planuje zrealizować młodzieńcze marzenia i napisać książkę.

Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.