Marketing mix, 4PMarketing mix, 4P Marketing mix, 4P – podstawowy zestaw narzędzi specjalisty od marketingu. Jego główne elementy to: produkt, cena, promocja...
Marketing mix, 4PMarketing mix, 4P Marketing mix, 4P – podstawowy zestaw narzędzi specjalisty od marketingu. Jego główne elementy to: produkt, cena, promocja... – podstawowy zestaw narzędzi specjalisty od marketingu. Jego główne elementy to: produkt, cena, promocja i dystrybucja.
Tym „4P” (product, price, place, promotion) producenta bądź dostawcy odpowiadają „4C” nabywcy: rozwiązanie dla klienta (customer solution), koszt dla klienta (customer cost), wygoda nabycia (convenience) i komunikowanie się (communication). Manipulując poszczególnymi cechami każdego z tych elementów, marketingowiec dąży najpierw do odpowiedniego zaplanowania produktu (czy jest nim towar, czy cokolwiek innego) i umiejscowienia go w konkretnym segmencie rynku; następnie zaś takiego zorganizowania sprzedaży i promocji produktu, by został on nabyty przez jak największą ilość klientów.
W ramach tych działań zajmuje się między innymi projektowaniem i dostarczaniem klientowi wartości, komunikacją z klientami, analizą trendów, rynków i ich otoczenia oraz projektowaniem strategii przedsiębiorstw, gromadzeniem i przetwarzaniem danych związanych z popytem, a nierzadko również organizacją pracy osób zatrudnionych w przedsiębiorstwie.
Wybrana literatura przedmiotu:
M. Alexander, The Myth at The Heart of the Brand, Semiotic Solutions,
S. Hill, G. Rifkin, Radical MarketingMarketing Marketing – Z ang. market – „rynek”. Dziedzina ekonomii zajmująca się całością procesów realizowania celów przedsiębiorstwa na rynku. W..., New York, 1999.
N. Klein, No Logo, przeł. H. Pustuła, Izabelin, 2004.
P. Kotler, MarketingMarketing Marketing – Z ang. market – „rynek”. Dziedzina ekonomii zajmująca się całością procesów realizowania celów przedsiębiorstwa na rynku. W.... Wydanie jedenaste, przeł. R. Bartołd, M. Sicińska, M. Trojański, A. Zdziemborska, Poznań, 2005.
A. Ries, J. Trout, 22 niezmienne prawa marketingu, PWE, Warszawa 2000.
A. Sznajder, Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Naukowe PWN,Warszawa 1992
Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.