Nauka o nawykach - co trzeba zrobić, żeby trzymać się czegoś na dłuższą metę? 1 - Twój Głos 📌 e-TG.pl
Young man flossing his teeth in front of mirror
Ciekawostki 🤔Dziwne kwestie 🤪Lifestyle 🔥Ludologia 👨Zdrowie ⚕️

Nauka o nawykach – co trzeba zrobić, żeby trzymać się czegoś na dłuższą metę?

Zwykle jednak zależy to od naszego podejścia i sposobu, w jaki zdecydowaliśmy się swoje postanowienia zrealizować. Wobec tego, co trzeba zrobić, by trzymać się czegoś na dłuższą metę?

Zastanów się, dlaczego chcesz wyrobić nawyk

Zanim odpowiemy sobie na pytanie: jak trzymać się czegoś na dłuższą metę?, warto zwrócić uwagę na nasze podejście. Często sobie coś postanawiamy, a także w danej chwili odczuwamy ogromny przypływ sił i motywacji, by w tym postanowieniu wytrwać. Niemniej jednak z czasem pojawiają się całkiem inne emocje i myśli.

Z pewnością nie będziemy trzymać się konkretnego nawyku, jeśli nie przyświeca nam w tym równie konkretny cel. Co więcej, warto te cele podzielić na krótko- oraz długoterminowe. Za przykład możemy wziąć rozpoczęcie przygody z siłownią.

Nauka o nawykach - co trzeba zrobić, żeby trzymać się czegoś na dłuższą metę? 2 - Twój Głos 📌 e-TG.pl

Decydujemy się kupić karnet i rozpocząć regularne ćwiczenia. Wobec tego naszym krótkoterminowym celem z pewnością jest utrata zbędnych kilogramów, a także wyrzeźbienie sylwetki. Z kolei długoterminowym celem będzie poprawa swojego wyglądu, zdrowia oraz samopoczucia. Mają w myśli te cele z pewnością o wiele łatwiej będzie nam wstać z łóżka wcześnie rano i wybrać się na trening. W przypadku kiedy każda wizyta na siłowni będzie kojarzyła się jedynie z przykrym obowiązkiem, a treningi będą bezcelowe, wówczas z pewnością taki nawyk nie przetrwa zbyt długo.

Systematyczność kluczem do sukcesu

To co determinuje nawyki i ich skuteczność, to nic innego jak systematyczność. Oczywiście, jest to niezwykle pożądana cecha, jednak nie jest ona wrodzona. Systematyczności uczymy się samodzielnie, przez całe swoje życie, choć często wychodzi nam to z różnym skutkiem. Jeśli jednak chcemy trzymać się swoich postanowień na dłuższą metę, to warto nad tą cechą nieco popracować. Już teraz można powiedzieć, że nie będzie to najłatwiejszym zadaniem. Każdy z nas z pewnością wewnętrznie odczuwa zniechęcenie czy znużenie wykonywaniem danej czynności przez dłuższy czas.

Może cię zainteresować także:  4 kobiece typy urody nazwane porami roku!

Wobec tego pierwszym krokiem do nauki systematyczności powinno być odpowiednie podejście. Ile razy po szkole czy pracy marzyliśmy jedynie o odpoczynku w momencie, kiedy czekał na nas obiad do ugotowania lub pranie do zrobienia? Wówczas pranie przekładaliśmy na drugi dzień, zaś zamiast obiadu woleliśmy zamówić szybką i smaczną pizzę. Są to sytuacje, w których nasza systematyczność odniosła całkowitą porażkę. Warto więc znaleźć w sobie wystarczająco dużo sił, by ten stan rzeczy zmienić.

Nauka o nawykach - co trzeba zrobić, żeby trzymać się czegoś na dłuższą metę? 3 - Twój Głos 📌 e-TG.pl

Zachowaj odpowiedni poziom motywacji

Motywacja jest dla wielu z nas swoistym motorem napędowym. To właśnie dzięki niej odnajdujemy siłę do działania nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Motywacja jest obecna nie tylko w sporcie, ale także i w naszym codziennym życiu. Dzięki niej osiągamy sukcesy, a porażki stają się dla nas cenną lekcją.

Warto wiedzieć, że jeśli chcemy nauczyć się trzymać czegoś na dłuższą metę, to również powinniśmy podjeść do tego odpowiednio zmotywowani.

W tym celu należy zaznaczyć, że motywację możemy podzielić zarówno na zewnętrzną jak i na wewnętrzną. W pierwszym przypadku chodzi o nasze osobiste przemyślenia i odczucia, które popychają nas do działania. W drugim zaś przypadku mamy do czynienia ze swoistą nagrodą, która czeka na nas po osiągnięciu celu.

Warto więc zadbać o to, by każdy nawy, którego zamierzamy się trzymać, opatrzony również został odpowiednim poziomem motywacji zarówno tej wewnętrznej jak i zewnętrznej.

Jeśli chcemy wyrobić sobie zdrowy nawyk unikania słonych przekąsek, to motywacją wewnętrzną powinno być to, że uda nam się po prostu osiągnąć lepsze zdrowie i samopoczucie. Z kolei naszą motywacją zewnętrzną, powinna być szczupła i zgrabna sylwetka, którą w ten sposób możemy osiągnąć.

 

5 najważniejszych korzyści prozdrowotnych selera naciowego

Poprzedni wpis

Dieta low carb: 10 pomysłów na obiad z niskim indeksem glikemicznym

Następny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemiosłem w ręku na co dzień szef kontroli jakości w kuchni, serwujący wykwintne dania. W niedalekiej przyszłości planuje zrealizować młodzieńcze marzenia i napisać coś więcej niż artykuł 📖

Na pewno zainteresują Cię jeszcze:

Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.