Jak wykona膰 analiz臋 konkurencji? 1 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl
(Kon)teksty 馃Lifestyle 馃敟Ludologia 馃懆

Jak wykona膰 analiz臋 konkurencji?

Analiza konkurencji 鈥 czy jest potrzebna?

Wchodz膮c na rynek z now膮 mark膮, jak i rozszerzaj膮c dzia艂ania o kolejne produkty czy us艂ugi, trzeba pami臋ta膰 o analizie konkurencji. Dostarcza ona informacji o dzia艂aniach firm z bran偶y o podobnym profilu, jak i obejmuje ocen臋 tych dzia艂a艅 鈥 wyodr臋bnienie mocnych i s艂abych stron, znalezienie naszej przewagi konkurencyjnej, zweryfikowanie sposobu i j臋zyka komunikacji itd.

Im wi臋cej informacji przetworzymy i obszerniejsz膮 analiz臋 wykonamy, tym wi臋ksza szansa na wyci膮gni臋cie odpowiednich wniosk贸w i wykorzystanie ich w swoich dzia艂aniach. Pod poj臋ciem analizy konkurencji kryje si臋 tak naprawd臋 szereg dzia艂a艅 nastawionych na zdobycie, jak najwi臋kszej ilo艣ci danych na temat dzia艂a艅 rynkowych rywali.

Niemniej warto pami臋ta膰, 偶e analiza konkurencji to cz臋sto czasoch艂onna, wieloetapowa praca, kt贸ra wymaga regularno艣ci. Marki rozwijaj膮 si臋, wdra偶aj膮 nowe produkty i us艂ugi, poszukuj膮 dzia艂a艅, kt贸re przynios膮 im zysk. Tak wi臋c warto wiedzie膰, jak wykona膰 analiz臋 konkurencji, niezale偶nie od tego, w jakim miejscu znajduje si臋 teraz Twoja firma. Potrzebujesz pomocy w tym zakresie? Fabryka Marketingu to agencja mediowa, kt贸ra wesprze Ci臋 w analizie konkurencji i opracowaniu strategii marki.

Jak wykona膰 analiz臋 konkurencji 鈥 3 wskaz贸wki

1.聽聽聽聽 Desk research

Desk research to metoda badawcza, kt贸ra polega na gromadzeniu, analizowaniu i przetwarzaniu danych oraz informacji z istniej膮cych 藕r贸de艂. W przypadku analizy konkurencji mowa np. o analizie strony internetowej, social medi贸w, prasy bran偶owej, dost臋pnych raport贸w, opinii klient贸w w sieci itd. Wszystkie te zgromadzone dane powinny zosta膰 poddane dog艂臋bnej analizie, kt贸rej skutkiem b臋dzie stworzenie raportu. Dobrym rozwi膮zaniem jest r贸wnie偶 wywiad gospodarczy, kt贸ry umo偶liwia wyci膮gni臋cie wniosk贸w na temat sytuacji finansowej konkurencji czy jej wyp艂acalno艣ci.

2.聽聽聽聽 Analiza marketingowa

Analiza marketingowa jest procesem polegaj膮cym na pozyskiwaniu informacji i ich przetwarzaniu. Informacje na temat konkurencji mog膮 zminimalizowa膰 ryzyko przy podejmowaniu decyzji biznesowych. Pomocne mog膮 si臋 r贸wnie偶 okaza膰 badania marketingowe, kt贸re pozwalaj膮 na zebranie danych, kt贸rych nie uda si臋 zdoby膰 wskutek desk researchu. Informacje zbiera si臋 od uczestnik贸w rynku, czyli klient贸w, poprzez np. ankiety czy wywiady, a nast臋pnie poddaje je analizie.

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  50 prawd o alkoholu: NIE PI艁E艢 - PRZECZYTAJ. PRZECZYTA艁E艢 - WYPIJ

3.聽聽聽聽 Tajemniczy klient

To skuteczny i zamykaj膮cy analiz臋 konkurencji krok, kt贸ry pozwala zbada膰, jak w rzeczywisto艣ci funkcjonuje dany biznes. W przypadku sklepu lub np. salonu us艂ugowego wystarczy zrobi膰 zakupu, lub um贸wi膰 si臋 na konkretn膮 us艂ug臋 i wczu膰 si臋 w rol臋 klienta. Bardziej obszerny obraz da nam sytuacja, gdy stworzymy scenariusz 鈥 np. jak obs艂uga radzi sobie z trudnym klientem (np. zwrot, reklamacja). Ta metoda badania konkurencji pozwala realn膮 kondycj臋 i sprawno艣膰 funkcjonowania biznesowego rywala.

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Kupujemy projektor multimedialny – jak wybra膰 projektor do kina domowego?

Poprzedni wpis

Jaki suchy basen wybra膰?

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w kuchni, serwuj膮cy wykwintne dania. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 co艣 wi臋cej ni偶 artyku艂 馃摉

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.