Ciekawostki kulturystyczne 1 - Tw贸j G艂os 馃搶 e-TG.pl
Ciekawostki

Ciekawostki kulturystyczne

Zimne ma mniej kalorii

Najnowsze badania wykazuj膮, 偶e spo偶ywanie tylko jednego gor膮cego posi艂ku dziennie przyczynia si臋 do redukcji wagi. Porcja mi臋sa na zimno dostarczy mniej kalorii ni偶 taka sama prosto z patelni. Zimn膮 potraw臋 organizm musi ogrza膰 do temperatury cia艂a, na co zu偶ywa wi臋cej energii. Dobrze jest te偶 spa膰 w ch艂odniejszym pomieszczeniu (18 – 19 stopni Celsjusza), to zmusi organizm do wydatkowania energii na utrzymanie odpowiedniej temperatury cia艂a. Warto nawet spa膰 przy uchylonym oknie, dok艂adnie si臋 przykrywaj膮c. Wtedy bez najmniejszego wysi艂ku z naszej strony chudnie si臋 we 艣nie.

 

Cz艂owiek spr臋偶yna

Spr臋偶ysto艣膰 zale偶y od rodzaju 艣ci臋gien. Podczas gdy 艣ci臋gna mog膮 by膰 spr臋偶yste w jednej cz臋艣ci cia艂a, w drugiej mo偶e im zupe艂nie brakowa膰 spr臋偶ysto艣ci. Granica spr臋偶ysto艣ci 艣ci臋gien zale偶y od ich powierzchni, d艂ugo艣ci i og贸lnej elastyczno艣ci wi臋zade艂. kt贸re wy艣cie艂aj膮 ka偶de ze 艣ci臋gien, oraz elastyczno艣ci otaczaj膮cych mi臋艣ni. Dobra wiadomo艣膰 to ta, 偶e niezale偶nie od tego, jak s艂abo spr臋偶ysty jeste艣, mo偶esz poprawi膰 swoj膮 spr臋偶ysto艣膰 w ka偶dym wieku. Je艣li chodzi o podnoszenie ci臋偶ar贸w, mo偶e oznacza膰 to zupe艂nie inny kszta艂t cia艂a i poziom kondycji. W przypadku podnoszenia ci臋偶ar贸w, wykorzystuje si臋 g艂贸wnie rozci膮ganie statyczne (izometryczne)

 

Nie 膰wicz po jedzeniu

Intensywne 膰wiczenia prowadzone bezpo艣rednio po posi艂kach powoduj膮 zaburzenia czynno艣ci trawiennych, kt贸re mog膮 si臋 utrwala膰, doprowadzaj膮c nawet do powaznych schorze艅 (np. choroby wrzodowej). Nie wolno te偶 rozpoczyna膰 intensywnego wysi艂ku fizycznego w okresie tzw. odnowy, gdy organizm uzupe艂nia zapasy glikogenu w w膮trobie i mi臋艣niach, gdy偶 musia艂by si臋 on w贸wczas przestawi膰 na oddawanie nie w pe艂ni jeszcze uzupe艂nionych zapas贸w. Moment ten jest szczeg贸lnie niekorzystny dla ustroju, poniewa偶 nast臋puje wtedy gwa艂towne obni偶enie zawarto艣ci glukozy we krwi, czego objawem jest wyra藕ny spadek wydolno艣ci. St膮d te偶 zawsze nale偶y wystrzega膰 si臋 intensywnych 膰wicze艅 bezpo艣rednio po posi艂kach !

Mo偶e ci臋 zainteresowa膰 tak偶e:  Pi艂karskie ciekawostki - puchary i tragedi臋 pi艂karskie

 

 

Niepe艂ne powt贸rzenia te偶 s膮 dobre

Pomimo 偶e w wi臋kszo艣ci 膰wicze艅 kulturystycznych zaleca si臋 wykonywanie pe艂nego zakresu ruchu, nie oznacza to, 偶e powt贸rzenia cz臋艣ciowe nie przydaj膮 si臋 w 偶adnym treningu. Stosowanie powt贸rze艅 niepe艂nych w niewielkiej cz臋艣ci treningu na ka偶d膮 grup臋 mi臋艣niow膮 mo偶e rozwin膮膰 si艂臋 sci臋gien i wiezade艂. A im silniejsze one b臋d膮, tym wiekszy ci臋偶ar b臋dziesz m贸g艂 d藕wiga膰 z poczuciem, 偶e na pewno nie naderwiesz 艣ci臋gna.

 

Regularne godziny snu

Pora udawania si臋 na spoczynek oraz budzenia powinna by膰 taka sama ka偶dego dnia, tak偶e w dni wolne od pracy. Wi臋kszo艣膰 ekspert贸w zajmuj膮cych si臋 snem uwa偶a, 偶e d艂ugie wylegiwanie si臋 w 艂贸偶ku w sobot臋 lub w niedziel臋 przynosi wiecej zk贸d ni偶 po偶ytku. Rytm organizmu, wyznaczamy przez czas zasypiania i pobudki, zostaje zaburzony i przez to wieczorem czujemy si臋 bardziej zm臋czeni niz zwykle.

 

 

 

Bicepsy bez oszukiwania

Podczas wykonywania uginania biceps贸w stoj膮c, 艂atwo o oszustwo. Cz臋sto mamy tendencj臋 do tego, by pomaga膰 sobie poprzez ruch ca艂ym cia艂em. Aby w pe艂ni wykorzysta膰 aktywno艣膰 podczas tego 膰wiczenia, po艂贸偶 si臋 na brzuchu na 艂awce sko艣nej. Mo偶esz zmniejszy膰 obci膮偶enie o jakie艣 5 kilogram贸w w ka偶dym r臋ku. Mocno przyciskaj klatk臋 piersiow膮 do 艂aweczki. Powoli wykonuj uginanie praw膮 r臋k膮, a nast臋pnie lew膮. Zr贸b 3 serie po 10 powt贸rze艅 na ka偶de rami臋. Pochylenie w prz贸d sprawia, 偶e musisz w艂o偶y膰 w ten ruch wi臋cej wysi艂ku, a ponadto nie mo偶esz sobie w 偶aden spos贸b u艂atwi膰 jego wykonania tak, jak w pozycji stoj膮cej.

Jak oceniasz ten materia艂?

Kliknij na gwiazdk臋, aby zostawi膰 swoj膮 ocen臋

艢rednia ocena / 5. Liczba g艂os贸w:

Jak dot膮d brak g艂os贸w! Oce艅 ten post jako pierwszy.

Smaczne i wytrawne ciekawostki kulinarne

Poprzedni wpis

Ciekawostki matematyczne kt贸re warto zna膰

Nast臋pny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemios艂em w r臋ku na co dzie艅 szef kontroli jako艣ci w brytyjskim oddziale Amazona. W niedalekiej przysz艂o艣ci planuje zrealizowa膰 m艂odzie艅cze marzenia i napisa膰 ksi膮偶k臋.

Na pewno zainteresuj膮 Ci臋 jeszcze:

Komentarze - masz co艣 do napisania? Zostaw prosz臋 informacje.

Pozostaw komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola s膮 oznaczone *