15 żeglarskich ciekawostek marynistycznych 1 - Twój Głos 📌 e-TG.pl
Ciekawostki 🤔

15 żeglarskich ciekawostek marynistycznych

  • jednostki wyposażone w pędniki azymutalne, dzięki lepszej manewrowości, nie muszą korzystać z usług holowników i pchaczy
  • Zryw-1 to pierwszy wodolot polskiej konstrukcji
  • statek na fali wykonuje sześć rodzajów ruchu m in. kołysanie, kiwanie, nurzanie, myszkowanie
  • capesize to typ statku, który z uwagi na swoje wymiary nie może korzystać z Kanału Sueskiego i zmuszony jest do opływania Przylądka Dobrej Nadziei
  • telegraf maszynowy to urządzenie do wydawania poleceń sterujących maszyną statku z mostku kapitańskiego
  • najmniejszymi jednostkami pływającymi o napędzie kołowym są rowery wodne
  • pierwsze róże wiatrów pojawiły się na mapach Etrusków
  • BIBO to statek, który w czasie rejsu pakuje w worki załadowany na niego cukier
  • MF Rogalin w latach osiemdziesiątych XX wieku był (nieoficjalnie) statkiem flagowym PŻB
  • najstarszym i największym polskim armatorem jest Polska Żegluga Morska
  • łódź ratunkowa to nie to samo co łódź ratownicza
  • latarniowiec to statek pełniący rolę latarni morskiej lub innego światła nawigacyjnego
  • Kanał Finow jest jedną z najstarszych istniejących sztucznie utworzonych dróg wodnych w Europie, a został wybudowany w 1605 roku
  • trirema to starożytna, bardzo zwrotna, galera z trzema rzędami wioseł
  • wyjące pięćdziesiątki to obszar rozciągający się pomiędzy 50° i 60° szerokości geograficznej południowej wyróżniający się jednymi z najsilniejszych wiatrów na Ziemi

Przeczytaj także:

Sportowe ciekawostki – 65 zaskakujących faktów ze świata sportu

Poprzedni wpis

Historia fryzur z różnych dekad

Następny wpis
Wiedzo Znawca
Redaktor z rzemiosłem w ręku na co dzień szef kontroli jakości w kuchni, serwujący wykwintne dania. W niedalekiej przyszłości planuje zrealizować młodzieńcze marzenia i napisać coś więcej niż artykuł 📖

Na pewno zainteresują Cię jeszcze:

Komentarze - masz coś do napisania? Zostaw proszę informacje.

Pozostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *